نکونام: روی کاغذ ØŒ ایران بیشترین شانس رو دارد

نکونام: روی کاغذ ، ایران بیشترین شانس رو دارد




 

 


نکونام: روی کاغذ ، ایران بیشترین شانس رو دارد


تاریخ : دوشنبه ،
20 شهریور 1391

کاپيتان تيم ملي اعتقاد دارد ايران روي کاغذ از بيشترين شانس صعود به جام جهاني 2014 برزيل برخوردار است.


سايت فيفا در آستانه بازي فرداي ايران و لبنان در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014، با جواد نکونام مصاحبه کرده است.

در مقدمه اين مصاحبه عنوان شده ايران يکي از تيم‌هاي قوي قاره آسيا و يکي از مدعيان ورود به جام جهاني 2014 است. اين تيم در دور دوم مرحله گروهي جام جهاني تاکنون 2 بازي انجام داده و در رده دوم قراردارد اما هنوز با حضور در جام جهاني فاصله دارد. اگر اين تيم که کاپيتاني همچون جواد نکونام دارد، امتيازات کافي را در بازي هاي آينده بگيرد،‌ به هدف مورد نظرش خواهد رسيد. به نظر مي‌رسد اين مرحله براي ايراني‌ها با کسب پيروزي يک بر صفر مقابل ازبکستان خوب شروع شد و پس از آن ايران در تهران تساوي بدون گل مقابل قطر را کسب کرد.

سايت فيفا در ادامه از قول نکونام نوشته است: خيلي خوب مي‌دانيم که مرحله مقدماتي،‌ دوره‌اي طولاني و همچون يک جاده پر پيچ و خم است. هدف ما اين است که بهترين عملکرد را داشته و برنده شويم. بايد به قدر کافي امتياز کسب کنيم تا يکي از دو تيم راه‌يافته به دور نهايي از گروه خود باشيم. خارج از خانه پيروزي مهمي برابر ازبکستان کسب کرديم اما با قطر در خانه مساوي کرديم. همين دو نتيجه نشان مي دهد از قبل نمي‌شود نتايج را پيش بيني کرد. تيمي که مي خواهد صعود کند، بايد به نتايج قاطعي پس از گذشت نيمي از پيکارها برسد.

وي در مورد شانس ايران صريح حرف مي‌زند و مي گويد: روي کاغذ هيچ تيمي بيشتر از ما شانس ندارد اما يکسري چيزها وجود دارند که خارج از زمين اتفاق مي‌افتند و باعث تغيير نتيجه مي‌شوند. ما از بازي هاي مقدماتي گذشته خيلي چيزها ياد گرفته ايم. مي خواهيم انرژي زيادي خرج کنيم. براي کسب امتياز و دست يابي به گل نيز تلاش خواهيم کرد. ايران قادر به انجام اين مهم است پس خودمان را مدعي حضور مي دانيم.

در ادامه اين مصاحبه آمده نکونام يکي از اعضاي تيم ايران در رقابت‌هاي جام جهاني 2006 آلمان بوده است. تيمي که سومين و آخرين حضورش را در جام جهاني در تاريخ حيات خويش تاکنون تجربه کرده است.

کاپيتان تيم ملي در اين باره گفت: بازي در يک دوره جام جهاني، روياي هر بازيکني است. افتخار مي کنم که براي تيم کشورم در آن جام بازي کردم و نماينده کشورم در بزرگترين تورنمنت فوتبال جهان بودم. حضور در اين جام آنقدر لذت بخش است که با هيچ رويداد ديگري قابل قياس نيست. سعي مي کنم اين حس را به ديگر بازيکنان تيم ملي منتقل کنم. مرتب با آنها در مورد ارزش و تاثيرات حضور در چنين تورنمنتي صحبت مي کنم. با اين کار سعي مي کنم احساسات ملي بازيکنان را برانگيزم و آنها را براي کار و تلاش بيشتر ترغيب و تحريک کنم.

نکونام در اين مصاحبه نکاتي را به عنوان علل موفقيت بر شمرده و گفته است: نسل من پس از رقابت‌هاي جام ملت‌هاي 2000 آسيا شکوفا شد. ما صاحب تجارب ارزشمندي شديم و در مقدماتي جام جهاني 2002 و 2006 بازي کرديم. در جام ملت‌هاي 2004 حضور يافتيم و در اين جام حتي شانس قهرماني هم داشتيم که با بدشانسي به مقام سومي رسيديم. براي ما فوتبالي سرشار از رقابت و پرتحرک مورد نظر بود که همه آن تجارب کمک کرد به مسابقات جام جهاني 2006 آلمان راه يابيم. اگر به گذشته نگاه کنيم قابليت‌هاي بازيکنان‌مان با حضور در ليگ‌هاي حرفه‌اي معتبر و تورنمنت‌هاي دشوار بالا رفت. با توجه به همه اين دلايل اکنون تيمي با تجربه داريم که خود من روي راه‌يابي مجدد آن به جام جهاني حساب مي کنم.

در ادامه اين مصاحبه سايت فيفا نظر نکونام را از 6 سال فعاليت در لاليگا اسپانيا جويا شده که وي گفته است: در همه سطوح يک تجربه فوق‌العاده بود. در ابتداي حضورم با يکسري مشکلات به خاطر مساله تطبيق با شرايط کار در اين ليگ اروپايي مواجه شدم. سعي کردم خود را با وضعيت فوتبال اسپانيا وفق دهم. اين براي من چالشي در قوي‌ترين ليگ فوتبال دنيا بود که به عنوان بازيکن ايراني سعي کردم از عهده آن خوب بربيايم. در آنجا همه از من حمايت کردند بخصوص وقتي در دومين فصل حضورم مصدوم شدم. وقتي در سومين فصل حضورم به ميدان بازگشتم، 9 گل زدم و بهترين هافبک لاليگا شدم. فصل قبل هم يک پله تا حضور در ليگ اروپا فاصله داشتيم.

وي در مورد اتفاقات ديگر در لاليگا گفت: فکر مي کنم مهم‌ترين آن انتخابم به عنوان بهترين هافبک لاليگا بود زيرا من در اوج قابليت‌ها و آمادگي قرار داشتم. بهترين گلم را نيز به بوردو فرانسه در جام يوفا زدم. در وقت اضافه گل زدم و تيم به جمع 16 تيم جام راه يافت. قشنگ‌ترين نکته‌اي هم که روزنامه‌ها در مورد من نوشتند مربوط به زماني بود که مرا با خاويار ايران که در جهان بهترين است، مقايسه کرده بودند. نشريات اسپانيا مرا با همه بازيکنان مقايسه کردند که اين امر براي من به عنوان يک لژيونر حاضر در لاليگا و کاپيتان اوساسونا ارزشمند بود. ضمن آنکه اولين بازيکني ايراني بودم که خارج از کشور بازوبند کاپيتاني گرفت.


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل